Niesamowite auto konstrukcje

{ Opublikowany 03/08/2011 przez }
Tagi : , , ,
Kategorie : Motoryzacja

Fiat – twórca włoskiej urody

Mało kto dziś, patrząc na przejeżdżającego obok Fiata świadom jest jak piękną i barwną historię posiada ta marka. Prawie nikt nie pamięta już jej sportowych sukcesów i wyjątkowych modeli samochodów, które sprzedaje komis samochodowy w grudziądzu Pierwszy model Fiata, którego silnik umieszczony był z przodu pojawił się w roku 1902. Przypominał on nieco linie Mercedesa i miał czterocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra. Firma mimo iż początkowo słynęła z produkcji małych środków transportu, zbudowała kilka dużych i luksusowych pojazdów.
W połowie lat 20. pojawił się model 509 z dolnozaworowym silnikiem 990ccm. Był to pierwszy z modeli maluchów Fiata, które są obecne przez cały czas jego historii. Największym sukcesem Fiata w latach między wojennych był model 508 Ballila oraz znany chyba każdemu Fiat 500 Topolino, który na rynku ukazał się w 1936 roku.
Fiat jest zatem producentem, który miał największy wkład w rozwój włoskiej motoryzacji. Przyczynił się do powstania wspaniałych firm i unikalnych modeli.

Dyskretne władczynie radzieckich dróg

Czy czarna Wołga mogła królować na lewym pasie autostrady? Laikom ta teoria wyda się równie kuriozalna, jak wyrażenie sucha woda. Ale ty, drogi Czytelniku portalu Autocentrum, znasz się na rzeczy. Sądzisz, że napiszę o Wołdze V12. Ślicznej wydumce moskiewskiej firmy A:Level, znanej każdemu fanatykowi czterech kółek.
Nieliczni, dziś emerytowani inżynierowie mogliby długo opowiadać o nietypowych wozach wyjeżdżających z fabryki GAZ w Gorki. Wozach dużo szybszych niż wersje dla ludu pracującego radzieckich miast i wsi. Niedostępnych pojazdów, ani dla szarych śmiertelników, ani dla zaufanych władzy, ani dla dużych państwowych przedsiębiorstw, ani dla pierwszego z brzegu ministerstwa. Szaraczki jeździły komunikacją publiczną. Auta tego typu używane są do dzisiaj w autokomis w grudziądzu.

Na skrzydłach wichru – Tatra T77

Epokowym modelem firmy była Tatra 77, uznawana już czasach debiutu za ikonę czechosłowackiego wzornictwa przemysłowego. Dziś nikt nie poważyłby się wprowadzić na rynek pojazd równie ostro zrywający z konwenansami techniki i wyprzedzający wyglądem rywali o całą epokę.
Rewolucję stylistyczną w Koprzywnicy wywołał młody, niemiecki inżynier Erich

Przykro mi, ale komentarze do tego wpisu są zamknięte.