Pozycja twojej strony internetowej
Pozycjonowanie staje się coraz bardziej popularną usługą, która posiada na celu zwiększenie ruchu na wybranej stronie internetowej (w ogromnej liczbie przypadków nasz blog, sklep, czy strona naszej firmy). W tym celu używa się przeróżne zabiegi, których celem jest „poprawienie” wizerunku strony w wyszukiwarkach internetowych i sprawienie, ażeby te (przykładowo google) umieściły naszą witrynę wyżej w wynikach wynajdowania (dlatego każda firma musi pozycjonować swoją własną stronę, najlepiej jeśli strona www znajdzie się na jednej z trzech pierwszych pozycji, gdyż to w chwili obecnej w nie w większości wchodzą osoby wyszukujące daną frazę). Choćby niewiele kto zdaje sobie z tego sprawę, pozycjonowanie wcale nie polega jedynie i wyłącznie na skonwertowaniu kodu strony. Owszem, optymalizacja, czyli dopasowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek takich jak np Google, Yahoo czy Bing, jest jednym z pierwszyych etapów pozycjonowania stron, ale wcale nie jest ono etapem bardzo ważnym. Rzeczą ważniejszą jest zdobywanie linków prowadzących do naszej strony. Linki czyli tak zwane wskaźniki adresów www powinny pochodzić z wielu różnorakich źródeł, takich jak przykładowo katalogi stron internetowych, różne fora dyskusyjne, blogi czy też portale tematyczne. Barzo ważnym czynnikiem jest tutaj dywersyfikacja źródeł linków, zarówno jak zróżnicowanie domen i adresów IP, z których one pochodzą. Oprócz wspomnianą poprzednio optymalizacją i linkowaniem, na pozycję strony w wyszukiwarkach ma wpływ także kilka innych czynników. Warto tutaj wymienić takie rzeczy jak chociażby wiek domeny czy obecność słowa kluczowego w nazwie strony. Jako ciekawostkę można również dodać, że całkowita cyfra czynników, która wpływa na pozycjonowanie, oscyluje około setki. Pozycjonowanie nie jest proste, a przede wszystkim ciągle w nim się coś zmienia. Dlatego najlepiej zostawić to profesjonalistom.