Pozycja twojej strony internetowej

{ Opublikowany 10/08/2011 przez }

Pozycjonowanie staje się coraz bardziej popularną usługą, która posiada na celu zwiększenie ruchu na wybranej stronie internetowej (w ogromnej liczbie przypadków nasz blog, sklep, czy strona naszej firmy). W tym celu używa się przeróżne zabiegi, których celem jest „poprawienie” wizerunku strony w wyszukiwarkach internetowych i sprawienie, ażeby te (przykładowo google) umieściły naszą witrynę wyżej w wynikach wynajdowania (dlatego każda firma musi pozycjonować swoją własną stronę, najlepiej jeśli strona www znajdzie się na jednej z trzech pierwszych pozycji, gdyż to w chwili obecnej w nie w większości wchodzą osoby wyszukujące daną frazę). Choćby niewiele kto zdaje sobie z tego sprawę, pozycjonowanie wcale nie polega jedynie i wyłącznie na skonwertowaniu kodu strony. Owszem, optymalizacja, czyli dopasowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek takich jak np Google, Yahoo czy Bing, jest jednym z pierwszyych etapów pozycjonowania stron, ale wcale nie jest ono etapem bardzo ważnym. Rzeczą ważniejszą jest zdobywanie linków prowadzących do naszej strony. Linki czyli tak zwane wskaźniki adresów www powinny pochodzić z wielu różnorakich źródeł, takich jak przykładowo katalogi stron internetowych, różne fora dyskusyjne, blogi czy też portale tematyczne. Barzo ważnym czynnikiem jest tutaj dywersyfikacja źródeł linków, zarówno jak zróżnicowanie domen i adresów IP, z których one pochodzą. Oprócz wspomnianą poprzednio optymalizacją i linkowaniem, na pozycję strony w wyszukiwarkach ma wpływ także kilka innych czynników. Warto tutaj wymienić takie rzeczy jak chociażby wiek domeny czy obecność słowa kluczowego w nazwie strony. Jako ciekawostkę można również dodać, że całkowita cyfra czynników, która wpływa na pozycjonowanie, oscyluje około setki. Pozycjonowanie nie jest proste, a przede wszystkim ciągle w nim się coś zmienia. Dlatego najlepiej zostawić to profesjonalistom.

Napisz Komentarz