Zarządzanie reklamacjami

{ Opublikowany 09/08/2011 przez }
Tagi :
Kategorie : Internet, komputery

W biznesie zawsze obowiązywały pewne zasady. Kto dbał o klienta, traktował go jak należy nie musiał martwić się o przyszłość firmy. Mechanizmy wolnego rynku dosyć dobrze regulują kontakty firmy klientami posługując się tylko dwoma wskaźnikami: podażą i popytem. Dzięki szeroko rozbudowanej sieci internet oraz zaawansowanej elektronice gospodarka przechodzi rewolucję, odgrywa to też wielką rolę w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej. Wiadomo, że nic tak nie wymaga jasnych reguł jak aplikacje webowe, więc po to aby cokolwiek zautomatyzować, a nawet tylko porównać, najpierw trzeba było wyraźnie określić. Tak stało się też z kontaktami klienta z firmą. Zauważono, że każdy przypadek kontaktu składa się z pewnych epizodów, które zostały określone jako: transakcje finansowe, transakcje towarowe, usługi, kontakty i rozmowy. Wiele firm związanych z IT wykorzystało ten fakt i stworzyło oprogramowanie ułatwiające kontakt z klientem, a ponadto oferujące szereg innych przydatnych informacji. Programy służące do zarządzania kontaktami z klientem powstały już w latach dziewięćdziesiątych określano je skrótem CRM – Customer Relationship Management. Za pomocą narzędzi CRM może być realizowane np. tworzenie aplikacji internetowych. W Polsce często spotykamy się z niezadowoleniem klientów ze względu na bardzo długą lub też nieskuteczną obsługę reklamacji. Istnieją również narzędzia usprawniające zarządzanie namiarami zwane – Lead Management. workflow management również może być realizowany za pomocą odpowiedniego oprogramowania. Istnieje szereg innych programów CRM, dzięki nim praca staje się łatwiejsza, wydajniejsza oraz szybsza.

Napisz Komentarz