Wizytówki jako środek reklamowy

{ Opublikowany 09/08/2011 przez }
Kategorie : Zakupy on-line

linecard.pl to specjalistyczna drukarnia ofsetowa, w naszej ofercie znajdują się wizytówki jednostronne i dwustronne, ulotki, foldery, kalendarze, plakaty, gazety, papier firmowy.
Wizytówka jest drukiem o charakterze reklamowym o małej objętości, zazwyczaj składanym z jednej kartki.
Przekazuje ona niezbędne informacje o działalności instytucji, firmy albo organizacji politycznej.

Wizytówki wykonane są z sztywnego kartonu kredowego 350g jest to sztywny kredowy karton, dwustronnie biały, druk na tym papierze zapewnia bardzo dobrą jakość kolorów i dużą trwałość wizytówki.
Zastosowanie mini-zaproszenia, karnety, w połączeniu z dziurkowaniem mogą służyć jako metki.Możliwość bigowania zarówno wzdłuż dłuższej jak i węższej krawędzi.
Wizytówki to jedna z najbardziej znanych form reklamy. Trudno wyobrazić sobie firmę, która nie posiada wizytówek firmowych lub kalendarzyków. Mimo niewielkich rozmiarów wizytówki są doskonałym nośnikiem reklamy.

Wizytówki klasyczne pojawiły się w III w Chinach.Chiński urzędnik był zobligowany specjalnym rozporządzeniem do posiadania wizytówki z papieru ozdobnego gdzie zawierała dane osoby oraz zajmowane stanowisko.
Dużą sławą cieszyły się wizytówki we Francji w czasach Ludwika. Pierwszą wizytówkę znaleziono w Niemczech i pochodzi ona z końca XVIII w.
W Rosji wizytówki rozpowszechniły się za czasów Katarzyny II. Pod koniec wieku XIX zaczęły cieszyć się zainteresowaniem wizytówki reklamowe. Wizytówka w sensie poligraficznym jest drukiem offsetowym.

Trudno powiedzieć kiedy wizytówka przybyła do Polski. W każdym bądź razie za Stanisława Augusta była już używana bardzo często. Stworzyła ją, jak i wszystko inne potrzeba.
Na Zachodzie wyszukane formuły życia towarzyskiego, a u nas tłumne zjazdy sejmowe. W Polsce tamtych czasów, nie zapowiadało się wizyt. Przyjęte było nie wizytować ale nadchodzić i dlatego gospodarze spodziewając się gości, sadzali na dachu stajennego lub pastucha.
Czasem chodziło o to, aby godnie powitać przybyłych, częściej jednak o to, aby zdążyć przed nimi.

„Kto wymyślił być gospodarzem w domu, lepiej zawsze gościem” wołał satyryk. To potrzeba zrodziła wizytówkę i określiła jej formę.
Europa lubowała się w tytułach; one właśnie otwierały drzwi domów i określały precyzyjnie miejsce gościa. Wizytowy bilet polski nie zawierał tytułów.
Używany w życiu publicznym, określał tylko nazwisko posiadacza i urząd państwowy jaki tenże piastował.

Wizytówkę można nawet było obserwować nie tylko na malutkich bilecikach, ale również na drzwiach wejściowych do mieszkań. Kto z nas nie przypomina sobie w latach budowy Nowej Huty pod Krakowem, jej robotniczych osiedli mieszkaniowych.
Niemalże na wszystkich drzwiach, wisiały lśniące i błyszczące w świetle metalowe blaszki z nazwiskami i stanowiskiem pracy właściciela.
Historia wizytówki, którą dzisiaj najczęściej projektuje linecard i drukuje na bardzo pięknym papierze.

Wizytówka zaczęła się we włoskim Renesansie. Odkrywając swoje osobiste walory, człowiek Odrodzenia pragnął je też indywidualnie określić. Wplótł więc swe nazwisko w przepiękną formę niewielkiej miniatury, malowanej ręcznie na pergaminie. Później miniaturę wyparła grafika, ale i ona na usługi wizytowego bileciku oddała najlepsze swe rylce.
Nie gardzili zamówieniami na wizytówki artyści tej klasy co Boucher, Fragonard, Eisen, Moreau czy wielu innych. Drobna grafika użytkowa, której celem jest zapowiedź wizyty lub prośba o pamięć, stała się dziełem sztuki. Mimo małego formatu znalazło się na niej miejsce nie tylko na wielkie nazwiska i tytuły, lecz również na poezję.
Zachwycają do dzisiaj pomysłowością i dowcipem, skomplikowaną symboliką przedstawień alegorycznych. I zawsze mają bardzo osobisty związek z posiadaczem.

Na większości starych, pięknych wizytówkach nazwisko właściciela wypisywano ręcznie. Projekt graficzny przewidywał specjalną, nie zadrukowaną powierzchnię na ten cel.
Zrozumiałe więc jest, że charakter pisma odcinał się wyraźnie od bogatego zdobnictwa biletu. Później przyszła moda na nazwiska rytowane lub drukowane. I co ciekawe – samo nazwisko wykonywano zawsze krojem pisma zbliżonego do ręcznego.
Tak też jest i w większości współczesnych biletów wizytówkach.

Z początkiem XIX wieku Włosi jako pierwsi rozpoczęli seryjne drukowanie kart wizytowych. Wizytówka utraciła więc swoją indywidualność.
Jeszcze co prawda zdobią ją alegoryczne figury, zabytkowe budowle i wykwintne rezydencje. Wkrótce jednak zdobnictwo zostaje uproszczone do mniej lub więcej gustownej ramki, w którą wpisuje się nazwisko i tytuł.
Wizytówki i karty pocztowe złocone i jaskrawe, używane jeszcze dziś do okolicznościowych ( urodziny, imieniny, Nowy Rok, święta ) powinszowań.

Istniała cała skomplikowana mowa kart wizytowych, której ton nadawały nie tylko zasady dobrego wychowania.
Od tego skrawka zadrukowanego papieru zaczynały się intrygi, on też niekiedy inicjował miłostki i wielkie miłości on je też najczęściej kończył.
Można nimi było sprawić dużo radości, można było też obrazić… On wreszcie odgrywał niepoślednią rolę w bójce dżentelmenów, zwanej dawniej, pojedynkiem.

I choć dzisiaj wizytówek nie pozostawia się już biletów wizytowych na srebrnych tacach, kartonik ten nie utracił swego dawnego znaczenia. Jednakże przestał być miniaturowym dziełem sztuki, a szkoda, gdyż stał się niepowabnym, tandetnym druczkiem, zawierającym nazwisko, adres i numery telefonów, łącznie z numerem telefonu komórkowego.
Pozostał tylko – dawnych wspomnień czar…

Wizytówka współcześnie jest niezbędnym towarzyszem pracownika, tak samo jak telefon komórkowy. Wizytówki dzielimy na dwa rodzaje: wizytówki jednostronne i wizytówki dwustronne. Niewiele osób wie, że w czasach internetu wizytówki można zamówić wraz z projektem przez internet.
Jest to najszybszy sposób na pozyskanie profesjonalnej wizytówki. Wizytówki drukujemy w najwyższej jakości – druk metodą offsetowa (druk na maszynach drukarskich). Zamawiając wizytówki należy zwrócić uwagę w jakiej technologi są drukowane. Rozróżniamy dwie metody druku: druk cyfrowy – o niższej trwałości i zdecydowanie gorszej jakości oraz druk offsetowy – najwyższa jakość. W technologii offsetu drukowane są czasopisma i książki. Dlatego zdecydowanie polecamy druk wizytówek w technologii offsetowej.

Przykro mi, ale komentarze do tego wpisu są zamknięte.