ulotki
Dziś reklama nie kojarzy się zbyt dobrze, wiąże się ja z oszustwem, manipulacją i naciąganiem. Dlatego na rynku reklamy szuka się nowych rozwiązań, które miną się z powszechnym rozumieniem reklamy, jako np. afiszu czy spotu. materiały pos są taką dzisiejszą alternatywą dla reklamy. To pojęcie ma swoje korzenie w języku angielskim od Point of Sale, czyli punkt sprzedaży. pos materiały pomagają zyskać lepszą widoczność na rynku sprzedaży, ujawniają zalety i korzyści zakupu konkretnego produktu. Przykładowymi materiałami tego typu mogą być bardziej standardowe takie, jak: etykiety, naklejki, plakaty, zawieszki; czy mniej standardowe takie, jak: stojaki, podesty, kasetony, wydruki 2D, 3D. Do pozytywnych cech tego typu wytworów należy silne oddziaływanie, niskie koszty, szybkość i skuteczność działania, a także ciągła aktualność ze względu na szybkość w dystrybucji. Według badań przeprowadzonych w 2008 roku w 6 tys. obiektów w USA materiał taki, jak display karton przyniósł dwukrotnie większe wyniki sprzedaży, niż jakakolwiek obniżka cen. Tego typu reklama długo stoi w sklepie i się nie niszczy, a także przykuwa uwagę klientów swoją formą, a czasem też i bawi. Różnorodność tych materiałów, to dobra opcja dla tych, którzy lubią cieszyć się stałymi klientami, a także ich zaufaniem.