Outdoor: billboardy
Jednym z przedstawicieli tzw. mediów ATLowych jest outdoor, kosztowny, ale skuteczny przekaz. W Polsce mimo nasycenia miasta tego typu medium nadal nie doczekano się praktycznych i rzetelnych badań dotyczących jego skuteczności. Problem, jaki mają reklama billboardy to przede wszystkim ich wyróżnialność. Najczęściej z powodu ograniczonej przestrzeni ekspozycyjnej, atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawcy, wiele elementów wizualnych, które składają się na outdoor kraków stoi koło siebie. Wiele billboardów w jednym miejscu nosi nazwę cluttera i uniemożliwia konsumentom zwrócenie uwagi na jeden przekaz. Istotne jest więc odpowiednie billboardy reklamowe, tak aby wyróżniały się na tle innych. Zwrócenie uwagi klienta to już połowa sukcesu w przypadku outdooru. Ciekawe jest, że w celu zwiększenia widoczności kampanie billboardowe wiesza się często na hipotetycznej codziennej trasie targetu. Kiedy już zdobyta zostanie uwaga klienta, można oczekiwać, że przekaz zostanie zapamiętany i wykorzystany przy rozważaniach przy półce sklepowej. Zauważalność jest kluczowa także ze względu na to, że wielu klientów utożsamia obecność marki w przestrzeni miejskiej z jej dobrą jakością.