Rozpórki technika jazdy samochodem
Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem: Nadwoziejest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy powyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednakjeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory,wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, leczprzejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie siędziało w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siłyprzenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu orazjego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.
Rozpórka dolna i górna: Przed: Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.
Po: Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów są zneutralizowane. Podczas wejścia w zakręt
Przed: przeniesienieciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodującniestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.
Po: siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie. Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed: ŁączenieA-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzezzwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.
Po: FenderUR rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazduzapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilneprowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów. Boczna Rozpórka dolna:
Przed: Nanierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginaćsię na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzyprzodem i tyłem pojazdu.
Po: Bocznarozpórka UR stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, atakże zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!) Anti-Roll Bar ( Stabilizator ):
Przed: Podczasmanewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychyleniesię całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z koleiutrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu nakierowanie nim.
Po: Zmodyfikowana,nowa wersja anti-roll bar’a UR o wiele skuteczniej zapobiega uciekaniupojazdu w skręcie, doskonale redukuje wychylenie i dodatkowostabilizuje pojazd. Czy jest potrzeba wzmacniać podwozie samochodu? Wejdź na naszą stronę aby dowiedzieć się więcej http://www.rpmotorsport.pl
Przykro mi, ale komentarze do tego wpisu są zamknięte.