CRM – Najlepszy system
Prawidłowe określenie potrzeby funkcjonalnej potrzebuje znacznej wiedzy z dziedziny potrzeb i motywów działania. Identyfikacja rodzaju nabywcy jest związana z odpowiedzią na pytanie, dla kogo produkt jest przeznaczony. Potencjalnymi użytkownikami różnych produktów mogą być nabywcy indywidualni, biura i instytucje, szpitale, detaliści itp. Obszar zainteresowania przedsiębiorstwa dotyczy określenia terytorialnego zasięgu oddziaływania crm. Sprawa ta zyskuje możliwości i zagrożenia działania.
Rynek definiowany w kategoriach potrzeb to rynek związany najczęściej z jedną potrzebą o dużym charakterze. Na takim rynku sprzedawcy oferują różne sposoby zaspokojenia tej potrzeby. Definiowanie rynku crm w kategoriach potrzeb obejmuje zazwyczaj trzy ostatnie elementy sposobu definiowania rynku w kategoriach produktu.
Określanie potrzeby funkcjonalnej jest związane z określeniem funkcji, jakie dany towar spełnia dla konsumentów (tj. ustaleniem, do czego służy produkt różnym grupom nabywców). Praktycznie każdy produkt może spełniać pewne funkcje podstawowe (np. ochrona, przemieszczanie, ogrzewanie) oraz funkcje nawiązujące do potrzeb osobistych, społecznych czy też związanych z bezpieczeństwem, np. ładny wygląd, wyróżnianie się, szacunek, odpoczynek.
Nie wszystkie wyłaniające się możliwości działania są warte i narzędzia wykorzystania erp. Fakt ten oznacza zazwyczaj konieczność dokonania oceny zidentyfikowanych możliwości.
Analiza luki strategicznej stanowi jedną z podstawowych metod badania dostosowania obecnych kierunków działania przedsiębiorstwa na bazie crm i będących ich pochodną strategii do wymagań otoczenia i przewidywanych w nim zmian. Kryteria i sposoby oceny możliwości i zagrożeń działania.
Przykro mi, ale komentarze do tego wpisu są zamknięte.